torsdag 17 oktober 2013

Myshörnan

Efter all storstädning, fönstertvätt och gardinupphängning var det dags att möblera den nya myshörnan. Jag tror det var till min 14nde födelsedag som jag fick korgstolen till födelsedagspresent. Som jag älskar den stolen. Där har jag spenderat många, många timmar med att läsa, lyssna på musik, sova, hänga, studera..you name it. Då jag flyttade hemifrån passade den inte in i min lägenhet och efter det har jag liksom inte tänkt på att jag kunnat låta den flytta in ens efter att jag flyttat till större. Nu kom jag på möjligheten och tyckte det var dags. Det känns som att jag fått samma korgstol till födelsedagspresent två gånger nu, för jag är så nöjd och glad. Visst blev det mysigt? Dynan i stolen passar kanske inte in, men min mamma hävdade att den måste få följa med eftersom jag gjort den själv och den alltid legat i den där stolen. Ja, mamma... 




Förutom städningen hann jag baka två st kakbotten och en hög blåbärsgömmor. Hann med massor mer än jag trott så det betyder att jag har mer tid än jag trott ikväll också. Den tiden ska naturligtvis sättas på ben&rygg-passet jag oroat mig över att inte hinna med. Sicken tur att man inte fyller år så värst ofta, det är så tidskrävande!

Och så lovade jag hålla Partylite också om en månad. Jag som inte annars har fullplanerad kalender.. Men, det är ju alltid kul att ha en orsak att bjuda in vänner!

2 kommentarer:

  1. Alltså du är så vacker! Att du verkligen orkar kämpa med vikten, du är så häftig :D Lycka till! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men oh, vad glad jag blev nu! Tack! =)

      Radera